Missie

Missie: De Bibliotheek Meerssen is een hoogwaardige en laagdrempelige toegangspoort tot informatie, educatie en cultuur. De Bibliotheek stimuleert en faciliteert individuen en maatschappelijke groeperingen bij levenslang leren, onafhankelijke besluitvorming en culturele ontwikkeling. De Bibliotheek Meerssen is er voor iedereen, maar in het bijzonder voor hen die extra steun kunnen gebruiken om ook volwaardig mee te kunnen doen.

Bibliotheek Meerssen

meer over Bibliotheek Meerssen

Bibliotheek Meerssen is actief voor de ruim 19.000 inwoners van de
gemeente Meerssen, bestaande uit de kernen Bunde, Geulle, Rothem, Meerssen en Ulestraten. Met 10 enthousiaste medewerkers, ondersteund door ruim 70 vrijwilligers, zetten we ons in om van de bibliotheek een inspirerende plaats te maken waar iedereen welkom is om zich persoonlijk te ontwikkelen.

Bestuur en Personeel

• I. Koch - Voorzitter
  • E. Schiffeleers
  • J. Clerx - Secretaris
  • C. van Laer - Vice-secretaris
  • J. Michielsen - Penningmeester
  • M. Schats
  • H. Hausoul
  • H. van Hoorn

Directeur-manager

• Mw. H. Plantinga

Personeel en vrijwilligers

• 9 personeelsleden
  • 70 vrijwilligers

ANBI

De Bibliotheek Meerssen is door de Belastingdienst geregistreerd als Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI). Dit betekent dat we ons als Bibliotheek nagenoeg geheel inzetten voor het algemeen belang. Dit betekent onder meer dat giften aftrekbaar zijn voor de belasting. Bibliotheek Meerssen maakt de gegevens en documenten openbaar zoals vastgesteld is in de Governance Code Cultuur.Op de website van de Belastingdienst kan je meer lezen over wat een ANBI is.

Statutaire naam: Stichting Openbare Bibliotheek Meerssen
KvK nummer: 41076576